tag:blogger.com,1999:blog-7276404478763260690.post8236367348296444618..comments2023-11-05T13:19:11.903+01:00Comments on FUNDRAISER ONLINE: 8 ontbrekende besparingenWalter van Kaamhttp://www.blogger.com/profile/08153398369715990285noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7276404478763260690.post-53417352350152100562011-03-25T10:07:34.835+01:002011-03-25T10:07:34.835+01:00...Hmmm, mooi onderwerp voor een workshop...Zoiets......Hmmm, mooi onderwerp voor een workshop...Zoiets als ...'Hoe begroot/kwantificeer je je online activiteiten'... Als er meer gegadigden zijn is dat wel goed om eens op te pakken.Walter van Kaamhttps://www.blogger.com/profile/08153398369715990285noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7276404478763260690.post-15876011634193865952011-03-25T09:43:26.760+01:002011-03-25T09:43:26.760+01:00Graag gedaan :-)..
Overigens besef ik wel dat zak...Graag gedaan :-)..<br /><br />Overigens besef ik wel dat zaken als bijv. Lead Generation en reductie in churn natuurlijk prima in een spreadsheet te gieten zijn. <br />Echter, wélke reductie in churn je via online/Sociale Media kunt behalen, en wat de waarde is van Leads via die kanalen, is toch nog een ander verhaal. Voor mijn gevoel zijn we in het stadium nog niet aanbeland waarop we daarover (organisatie-specifieke) uitspraken kunnen doen.<br /><br />Ben wel heel benieuwd naar jouw cases/aannames daarin!Ellenhttp://www.twitter.com/EllenJanssensnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7276404478763260690.post-68059701093865857142011-03-25T09:27:05.921+01:002011-03-25T09:27:05.921+01:00Dank Ellen!
Toch zijn er wel degelijk grote delen...Dank Ellen!<br /><br />Toch zijn er wel degelijk grote delen te kwantificeren hoor. Ik beschik inmiddels over voldoende cases om vrij nauwkeurige aannames te kunnen maken. Wat het in de praktijk lastig maakt is dat veel organisaties hun eigen kosten slecht in beeld hebben, vooral voor wat betreft de tijdsbesteding van medewerkers en dus de huidige kosten van hun activiteiten. Daar ligt nog de grootste uitdaging denk ik...Walter van Kaamhttps://www.blogger.com/profile/08153398369715990285noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7276404478763260690.post-41264467207737389842011-03-25T09:21:43.635+01:002011-03-25T09:21:43.635+01:00Goede post weer Walter! Inderdaad de belangrijkste...Goede post weer Walter! Inderdaad de belangrijkste voordelen, en tegelijkertijd uitdagingen voor online. <br />Zaken die niet zomaar worden bewerkstelligd, zoals crowdsourcing/co-creatie, marktonderzoek en lead generation via Sociale Media. Die vergen creativiteit, tijd en een lange adem. Veel proberen en leren, en daarom JUIST iets om zsm de eerste ervaring mee op te doen.<br /><br />Daarnaast ook bij allemaal punten die juist (in ieder geval nu nog) heel moeilijk te kwantificeren zijn in een business case, maar daarom niet minder belangrijk. <br /><br />Er liggen echt hele mooie uitdagingen in ons vak momenteel, zeker online!Ellen Janssenshttp://www.twitter.com/EllenJanssensnoreply@blogger.com