Goede Doelen LinkedIn Top 100 [Nov 2021]

Goede doelen en LinkedIn, het blijft een opmerkelijk fenomeen. Nadat het sociale medium jarenlang min of meer genegeerd werd, ondergaat het de laatste paar jaar een metamorfose en is het uitgegroeid tot het snelst groeiende sociale medium in onze sector. Plotseling vonden we onze aanwezigheid hier blijkbaar wel heel interessant. 

Laten we dus maar eens gaan kijken of de trend zich doorzet en we weer van die opmerkelijke groeicijfers zien.

Samenstelling

Bij deze meting veranderde de Top 100 slechts op één plek van samenstelling. Wilde Ganzen en Landschap Overijssel doen aan 'stuivertje wisselen', want waar Wilde Ganzen bij de vorige meting plaats 100 bezette, is het nu opnieuw Landschap Overijssel dat haar verloren plek herovert.

De ondergrens voor opname stijgt gestaag door en gaat bij deze meting van 1.985 naar 2.129 volgers.

Resultaat

De absolute groei bedraagt bij deze meting 49.888 volgers, naar een totaal van 951.578. Dat is net iets meer dan de groei van augustus, die destijds 48.370 volgers bedroeg. 

In relatieve cijfers betekent het een groei van 5,5% in het achterliggende kwartaal. Om dat in perspectief te plaatsen: De groei van volgers op LinkedIn bedraagt dit jaar meer dan 30%, en dat is heel veel!

Minstens net zo opvallend is het fenomeen dat er geen enkele organisatie haar volgers aantal ziet dalen. Dat geldt voor de Top 100, maar ook in de rest van de waarnemingslijst. Ook dat zie ik in de metingen van andere sociale media niet terug. 

Grote groeiers

Voor het eerst heb ik bij deze meting ook voor de LinkedIn Top 100 een lijstje met 'grote groeiers' gemaakt, zoals ik dat ook voor andere lijsten maak. Dat ziet er nu als volgt uit:


Het meest opmerkelijke aan deze lijst? Wat mij betreft dat het onderling verschil in groei zo beperkt is.

Verschuivingen

De lijst laat nog altijd veel verschuivingen zien, maar die vinden we vooral terug in het onderste deel van de lijst, waar de onderlingen verschillen in aantallen volgers nog altijd klein zijn.

Vermeldenswaardig zijn:

  • Alzheimer Nederland, dat het Van Gogh Museum passeert en van 5 naar 4 gaat.
  • Milieudefensie, dat van 29 naar 23 springt.
  • Trees for All, dat van 55 naar positie 50 gaat.

Het is eigenlijk een kort lijstje. Dat komt omdat de groei vrij goed verdeeld is, waardoor er weinig organisaties zijn met opmerkelijk grote groeicijfers. Dan verschuiven organisaties wel eens een paar plekken in de lijst, maar valt het al met al wel mee. Het getuigt dus vooral van een stabiele, brede groei.

Conclusie  

LinkedIn groeit hard door in onze branche. Stiekem hoop ik dat de Top 100 bij de volgende meting de 1 miljoen volgers passeert. 

Tegelijk is het ook een beetje saai, want heel veel opmerkelijks valt er ook weer niet te melden en over de meningen ten aanzien van LinkedIn in de branche heb ik in eerdere posts al genoeg geschreven, dus dat zou een herhaling van zetten worden. Eigenlijk is het nu dus niet meer dan constateren dat het geweldig gaat en wachten op meer opmerkelijke ontwikkelingen, die er ongetwijfeld zullen komen.

De lijst


 

Vragen of opmerkingen of wil je ook in de lijst? Lees eerst de pagina met informatie over opname en mail dan naar fundraiseronline@sestertius.nl

 

 

 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten