Goede Doelen Instagram Top 100 [Aug 2024]

Veel later dan anders publiceer ik vandaag de Instagram kwartaalmeting van augustus. Door familieomstandigheden heb ik de publicatie helaas enkele weken uit moeten stellen. Maar gelukkig heb ik de meting wel tijdig kunnen afronden, dus zijn er geen grote meetfouten door periodeverschuivingen.

Omdat de tijd dringt beperk ik me deze keer slechts tot de harde cijfers. Meer toelichting en of duiding volgt bij de volgende meting.

Samenstelling

Er zijn bij deze meting geen nieuwe toetreders en dus ook geen afvallers.

Resultaat

De totale groei van de Top 100 is beperkt (+1,1%) naar 6.432.643 volgers. (+70.195)

Wanneer ik de twee grote accounts uit de cijfers haal, is de groei echter beduidend beter, namelijk + 3,46% (+ 69.138 volgers). De conclusie ligt voor de hand...de krimp van het account van het Van Gogh Museum is allesbepalend voor dit resultaat.

Groei en krimp

Dit is het overzicht van de 10 snelst groeiende accounts, waarbij natuurlijk de extreem snelle groei van Foodwatch opvalt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er zijn vier krimpende accounts, waarbij het van Gogh natuurlijk in het oog springt.

Verschuivingen

De belangrijkste verschuivingen zijn deze keer: 

  • Foodwatch gaat van 12 naar 9, waardoor EYE haar plaats in de top 10 verliest.
  • Save the Children gaat van 48 naar 42
  • PAX gaat van 70 naar 65
  • ..en het Bijbelgenootschap stijgt eveneens 5 plaatsen, van 93 naar 88.

De lijst




Vragen over de samenstelling? Kijk hier of mail naar fundraiseronline@sestertius.nl . 

 

Op de hoogte blijven? Je kan Fundraiser Online nu ook volgen op:

Threads: https://www.threads.net/@fundraiseronline

Bluesky: https://bsky.app/profile/fundraiseronline.bsky.social 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten