Goede Doelen LinkedIn Top 250 [Aug 2024]

Eindelijk, zullen sommigen van jullie denken. Net als de Instagram Top 100 van deze maand, is ook de LinkedIn Top 250 helaas wat vertraagd gepubliceerd. Maar ook nu heeft de meting gelukkig wel op tijd plaats gevonden. 

De LinkedIn Top 250 is nog altijd de best gelezen lijst die ik ieder kwartaal publiceer. En niet voor niets, want LinkedIn neemt alleen maar in aandacht én belang toe. Laten we de resultaten snel bekijken...

Samenstelling

De Top 250 kent dit kwartaal 2 nieuwe toetreders. Dat zijn Wensambulance Oost-Nederland en Article 25 Foundation. Hun toetreden betekent dat we voorlopig afscheid nemen van Oude Groninger Kerken en Kom over en Help in de Top 250.

De ondergrens voor opname stijgt van 1.494 naar 1.574 volgers. Dat is wat minder fors dan ik in mei constateerde.

Resultaat

Het aantal volgers stijgt dit kwartaal met 106.896 volgers naar een totaal van 2.643.580. Dat is een groei van 4,2%, hetgeen goed, maar wel wat minder is dan we eerder dit jaar zagen.

Er lijkt dus op het eerste gezicht sprake van een stabilisatie, maar niets is minder waar. Onderling zijn de resultaatverschillen namelijk groot en dus vinden er veel verschuivingen plaats.

Snelle groei 

Aan krimp doen we nog altijd niet in Top 250. De tien accounts die hun volgersaantal het snelst zagen toenemen vind je in onderstaande lijst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wat je hier (net) niet ziet is het opmerkelijke resultaat van de nummer 12 in deze lijst, Wensambulance Oost Nederland, die hun volgersaantal met maar liefst 168% (+ 1.695) zagen groeien, waardoor ze de lijst binnen komen op plaats 188! 

Verschuivingen

Eerst maar eens een blik op de Top 20:

  • Alzheimer Nederland gaat van 7 naar 5, ten koste van Natuurmonumenten dat de omgekeerde weg bewandelt.
  • 113 Zelfmoordpreventie gaat van 12 naar 11 en passeert het Rode Kruis.
  • Solidaridad passeert Ambulancewens en gaat van 15 naar 14
  • Daarachter gaat Oxfam-Novib van 18 naar 16 en stijgt Wetlands International van 21 naar 17.

 Verder vallen de volgende grote veranderingen op:

  • Women Win gaat van 62 naar 51 (+11)
  • Jeugdeducatiefonds gaat van 103 naar 86 (+17)
  • Nationaal Militair Museum gaat van 127 naar 119 (+8)
  • Stichting Long COVID gaat van 129 naar 121 (+8)
  • Women on Wings gaat van 147 naar 137 (+10)
  • 100 WEEKS stijgt van 217 naar 202 (+15)
  • en tot slot stijgt Oud Geleerd, Jong Gedaan van 220 naar 211 (+9)

Een conclusie schrijf ik in november weer!

De lijst


 
 Vragen over de samenstelling? Kijk hier of mail naar fundraiseronline@sestertius.nl . 

 

Op de hoogte blijven? Je kan Fundraiser Online nu ook volgen op:

Threads: https://www.threads.net/@fundraiseronline

Bluesky: https://bsky.app/profile/fundraiseronline.bsky.social 

 

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten