Mijn aandacht werd getrokken door de adviezen over de opbouw van een direct response couponadvertentie. Heel simpele regeltjes worden uitgelegd en toegelicht. Bijvoorbeeld waarom je altijd moet zorgen dat de advertentie op de rechterpagina staat, en de coupon rechts onderaan. De rechterpagina wordt immers meer gelezen en ook veel meer gezien bij het snel scannen van de inhoud van het blad. Rechts onderaan is het 'natuurlijke einde' van de advertentie, dus daar kom je uit nadat je de advertentie 'geconsumeerd' hebt, en als de coupon rechts onderaan staat op de rechterpagina hoef je ook het blad niet in z'n geheel kapot te knippen. Denk immers aan de nietjes!
Het meest interessante deel zat in de geadviseerde opbouw van de couponadvertentie, aangeprezen als het bewezen resultaat van jaren testen:
- Aandacht trekken van de lezer door:
- Kopregel;
- Opvallend beeld;
- Afwijkende kleur en lettertype.
- Betrekken en overtuigen van de lezer door:
- Probleem benoemen;
- Overeenstemming met lezer bereiken over het probleem;
- Je oplossing aandragen en eventueel duidelijk maken waarom dat de beste oplossing is.
- Urgentie benadrukken:
- Er moet nu gehandeld worden;
- Deadline stellen, of (tijdelijk) een beloning bieden.
- En de lezer leiden naar de gevraagde handeling
- ...en dit is wat u NU moet doen: vul de coupon in, knip 'm uit en stuur 'm op.
Als je hier verder over nadenkt, waarom bieden we al die afleiding op onze homepage? Daar zou toch alleen het probleem en de ingang naar onze oplossing(en), dus onze projecten moeten staan? Waarna bij de oplossing de urgentie benadrukt wordt en we dan het gevraagde handelingsperspectief (doneer nu!) bieden?
Help! Dit zijn wel heel veel vragen. Heeft iemand ook antwoorden? Of doen we het inderdaad gewoon verkeerd?
Volg Fundraiser Online NU op Twitter!
@FundraiserOnl
of druk hier:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten