3 Leerzame presentaties voor non-profits

Iedereen die tegenwoordig een presentatie verzorgt, zet die meteen online. Waardoor je als fondsenwerver vaak door de bomen het bos niet meer kan zien. Wat is wel leerzaam en de moeite van het bekijken waard en wat niet?

Onderstaand drie presentaties die ik je aanraad wél te bekijken. De eerste twee omdat ze waardevolle informatie bevatten voor (online) fondsenwerving en communicatie. De derde is vooral bedoeld voor hen die internationaal actief zijn.

Vroeg of laat ontstaat bij iedere organisatie wel een keer de discussie. 'Voldoet onze huisstijl nog?', 'Hoe herkenbaar is ons merk?', 'Is het voldoende duidelijk waar we voor staan?'.

Het leidt tot de onvermijdelijke vraag of de organisatie toe is aan een vernieuwde merkpositionering.

BigDuck, een non-profit communicatie bureau uit de Verenigde Staten, heeft de voor- én nadelen op een rijtje gezet. Wanneer wel en wanneer niet doen:



Over social media inzet door goede doelen valt veel positiefs en negatiefs te melden. Onderstaand rapport van Unmetric geeft inzicht hoe het buiten onze landsgrenzen gebeurt, met wat leerzame punten. 



Tot slot het jaarlijkse megarapport van 'We are social'. Wat is de huidige stand van zaken van de wereldwijde digitale ontwikkeling...per land! En dus hebben ze 232 landen onderzocht. Ga er maar aanstaan! Ongelofelijk veel data, maar heel leerzaam voor hen die zich er echt in verdiepen. Verzameld in het  'Digital Yearbook 2016'.

Vervolgens gaan ze dieper in op de situatie in 30 grote landen. Die gegevens vind je in onderstaande mega-presentatie!



Veel leerzame informatie dus. Doe er je voordeel mee!


Heb je Fundraiser Online al bezocht op Facebook?
Op mijn Facebook pagina vind je nog veel meer interessante informatie voor fondsenwervers!

Follow Me on Facebook

Volg Fundraiser Online ook op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten