Goede Doelen en Google+: Het begin is er...

Enige maanden geleden schreef ik al eens een post over Google+ , een nieuwe serieuze speler in het Sociale Media landschap. De groei van Google + gaat vreselijk hard, vele malen sneller dan welke andere SM opstart ooit, maar in Nederland wil het nog niet zo lukken. Ook de Goede Doelen wereld kijkt vooralsnog de kat uit de boom. Het lijkt erop dat net zoals Hyves in het verleden de doorbraak van Facebook vertraagde, datzelfde Facebook nu de Nederlandse doorbraak van Google+ tegenhoudt. Maar er zijn grote veranderingen op komst...

Veel Goede Doelen geloven nog niet in Google+. Meestal gaat dat gepaard met een opmerking als: 'Er is nog niemand actief op Google+ , we kijken eerst wel of het wat wordt'.

Een belangrijke reden voor de afwezigheid was natuurlijk het ontbreken van een mogelijkheid om, analoog aan een Facebook Pagina, een organisatie-pagina op Google+ aan te maken. Tot gisteren dan toch, want toen lanceerde Google+ die mogelijkheid wel.

Frankwatching publiceerde al hoe het moet, dus dat ga ik niet overdoen:
Google+: In 5 stappen een pagina voor je bedrijf, product of merk

Waar ik wel even aandacht aan wil besteden is de vraag of je het nu moet doen. Wat mij betreft: Ja!
  • In zo'n belangrijk sociaal medium moet je aanwezig zijn.
  • Het kost je echt maar een paar minuten.
  • Al doe je vooralsnog niets met je Google+ pagina, leg je naam wel snel vast.
  • Voeg even je logo toe.
  • Plaats desnoods alleen een link naar je Website en je Facebook pagina.
  • ...en vul je contact gegevens even in. 
Een snelle check liet zien dat er tot op heden maar een paar Nederlandse organisaties een Google+ pagina aangemaakt hebben. Zo kwam ik bij een rondgang langs 'De Usual Suspects' bijvoorbeeld Pink Ribbon en Oxfam Novib al tegen, internationaal zijn er overigens alweer heel wat toetreders.

De komende weken ga ik het zeker volgen of en wie er nog meer bijkomen.

Mag ik je tevens verzoeken om op je pagina ook Fundraiser Online op te nemen in je kringen?

Natuurlijk heeft Fundraiser Online ook al z'n eigen Google+ pagina. Die vind je hier:


En natuurlijk vind ik het ook leuk als je m'n pagina ook een +1 geeft!

Volg je Fundraiser Online op Twitter?
@FundraiserOnl 

 
Follow FundraiserOnl on Twitter
   

1 opmerking:

  1. Nuttige informatie, zelf een Google+ pagina aangemaakt, maar het blijft behelpen om langwerpige foto's in een vierkant format te krijgen. Helaas nergens "the creative toolkit" te bekennen!

    BeantwoordenVerwijderen