Veel Goede Doelen geloven nog niet in Google+. Meestal gaat dat gepaard met een opmerking als: 'Er is nog niemand actief op Google+ , we kijken eerst wel of het wat wordt'.
Een belangrijke reden voor de afwezigheid was natuurlijk het ontbreken van een mogelijkheid om, analoog aan een Facebook Pagina, een organisatie-pagina op Google+ aan te maken. Tot gisteren dan toch, want toen lanceerde Google+ die mogelijkheid wel.
Frankwatching publiceerde al hoe het moet, dus dat ga ik niet overdoen:
Google+: In 5 stappen een pagina voor je bedrijf, product of merk
Waar ik wel even aandacht aan wil besteden is de vraag of je het nu moet doen. Wat mij betreft: Ja!
- In zo'n belangrijk sociaal medium moet je aanwezig zijn.
- Het kost je echt maar een paar minuten.
- Al doe je vooralsnog niets met je Google+ pagina, leg je naam wel snel vast.
- Voeg even je logo toe.
- Plaats desnoods alleen een link naar je Website en je Facebook pagina.
- ...en vul je contact gegevens even in.
De komende weken ga ik het zeker volgen of en wie er nog meer bijkomen.
Mag ik je tevens verzoeken om op je pagina ook Fundraiser Online op te nemen in je kringen?
Natuurlijk heeft Fundraiser Online ook al z'n eigen Google+ pagina. Die vind je hier:
En natuurlijk vind ik het ook leuk als je m'n pagina ook een +1 geeft!
Nuttige informatie, zelf een Google+ pagina aangemaakt, maar het blijft behelpen om langwerpige foto's in een vierkant format te krijgen. Helaas nergens "the creative toolkit" te bekennen!
BeantwoordenVerwijderen