- Onze donateurs zijn niet rijk, daarom kunnen we ze niet te veel vragen, dat kunnen ze zich niet permitteren.
- Bellen doen we niet, daar heb ik zelf zo'n hekel aan.
- 'Mensen geven uit eigen belang'. 'What's in it for me' is leidend. We moeten niet vragen, we moeten geven...
- Je kan geen TV meer aanzetten of ze vragen om geld.
- Wij leven niet in de Randstad, bij ons steunen ze dat echt niet.
- Een TV uitzending voor een goed doel, daar kijkt toch niemand meer naar...
- Fondsen werven is bedelen, daar zijn wij veel te goed voor..
- Straatwervers? Daar loop ik altijd met een grote boog omheen, ze moeten mij niet lastig vallen.
- Dat vragen om een maandelijkse bijdrage...mensen willen daar niet aan vast zitten. We moeten gewoon om eenmalige bijdragen vragen.
- Joh, daar moet je mensen niet mee lastig vallen, er is vast wel een bedrijf dat ons geld wil geven
- Die bedelbrieven...ik gooi ze ongeopend weg, zonde van het geld.
- We krijgen zoveel klachten, ik kan ze geen ongelijk geven, ik zou er ook doodziek van worden.
- Internet, dat doen mijn kinderen, maar die geven echt niet hoor.
- Staat er weer zo'n collectant 's avonds voor de deur, net als het journaal begint. Nou, ik doe niet meer open!
- Die zielige kindjes...dat moeten we niet meer doen, daar trapt nu echt niemand meer in.
- Zet ik m'n radio aan in de auto, beginnen ze over nalaten aan een goed doel....zijn ze gek geworden, ik kom net van m'n werk, ik wil naar huis, eten!
- Wij zitten in een achterstandswijk, daar is geen geld.
- Weet je wel hoe milieuvervuilend mailingen zijn? Dat willen onze donateurs helemaal niet...
- Al die rampen, is de ene klaar, komt de volgende wel weer, het lijkt wel of we er op zitten te wachten.
- Onze donateurs zijn intelligent, die hoeven we niet uit te leggen wat het probleem is, dat weten ze wel.
- Als we nu gewoon geld vragen aan de Postcodeloterij, dan hoeven we niemand meer lastig te vallen
- We moeten niet teveel om geld vragen hoor, dat is slecht voor ons imago.
- Valt mijn neefje me weer lastig tijdens z'n verjaardagsfeestje. Heeft hij net een cadeautje gehad, of ik ook z'n sponsorloop nog wil steunen. Alsof hij nog niet genoeg gehad heeft...
- Herinneren voor de contributie? Da's net alsof je je rekening niet betaald hebt, dat kan je onze leden niet aandoen.
- Een campagne voor Botswana? Wie interesseert zich nou voor Botswana? De meeste mensen kunnen het niet eens aanwijzen op de kaart.
- Waarom vragen we niet om geld in de nieuwsbrief? Dan valt het niet zo op...
- Nalaten? Zelfs als ze tussen zes plankjes ligt laten jullie ze nog niet met rust.
- We hebben gewoon een goede ambassadeur nodig, dan komt het geld vanzelf , kijk maar naar Borsato bij Warchild of naar die club van Paul van Vliet! Wie zijn dat ook al weer?
- Nu vallen jullie mijn moeder ook al lastig, alsof ik nog niet genoeg doe.
- Als we nu onze vrijwilligers om een bijdrage vragen, dan zijn we er toch ook?
- De contributie verhogen van €15,88 naar € 16,00? Weet je wel hoeveel leden er dan opzeggen? We hebben ze 5 jaar geleden nog beloofd dat we de hoogte van de contributie ongemoeid laten!
- Is er geen fonds dat nog wat geld kwijt moet?
- We zitten in een economische crisis, de mensen hebben al genoeg aan hun hypotheek!
- Mijn buurman vond die brief helemaal niks.
- Hoezo, belastingvrij schenken? We krijgen subsidie, dan moeten we de overheid niet dwars gaan zitten.
- Kunnen we niet eens wat minder gaan vragen? We vragen al zoveel.
Volg Fundraiser Online NU op Twitter!
@FundraiserOnl
of druk hier:
Het probleem dat je hier eigenlijk aankaart heeft alles te maken met de beeldvorming (bij bestuursleden, donateurs, media etc.). We moeten als branche duidelijk maken aan 'het publiek' dat een kostenefficiƫnte investering in fondsenwerving een integraal onderdeel vormt van fondsenwerving. dat is het probleem. een bakker kan een brood bakken voor 15 cent. Beetje water, meel en zout. Toch zijn we bereid 3 eurootjes voor een brood te betalen. Het besef moet doordringen bij 'het publiek' dat het onmogelijk is om 100 cent van 1 euro direct te investeren in het beoogde doel. waarom zijn mensen wel bereid de meerkosten van een brood te betalen maar niet de meerkosten van fondsenwerving?
BeantwoordenVerwijderen37. Wij hebben totaal geen budget dus kunnen niet fonds/donateurs werven.
BeantwoordenVerwijderena David Heyer
BeantwoordenVerwijderendat principe valt mensen ook best uit te leggen, mits die kosten een niet te hoog percentage van de opbrengst uitmaken. Er wordt weleens gedaan alsof mensen die klagen over de spreekwoordelijke strijkstok zeuren zonder enig besef, maar dat lijkt me erg kort door de bocht. Er zou onderzocht kunnen worden welk percentage in het algemeen als 'redelijk' wordt beschouwd en of dit haalbaar is.
Beste Walter, ik liep hier vanmorgen tegenaan, 6 manieren om het optimisme over fondsenwerving binnen je organisatie te vergroten: http://stepbystepfundraising.com/6-ways-to-increase-optimism-about-fundraising-at-your-non-profit/
BeantwoordenVerwijderen