4 nieuwe identiteiten

Af en toe is het tijd voor verandering. Zo ondergingen enkele Nederlandse goede doelen recentelijk een make-over. 

Een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl, en dus een nieuwe website...er werd wat vertimmerd en verbouwd om klaar te zijn voor het nieuwe jaar. 

Deze veranderingen kwam ik tegen en er zijn heel wat overeenkomsten te ontdekken...

Kijken naar nieuwe vormgeving zorgt ervoor dat je weer een gevoel krijgt bij wat 'State-of-the art' is. Deze 4 organisaties ondergingen recentelijk een 'metamorfose'.

Bij alle 4 werd het een heel andere 'look-and-feel' maar een paar zaken vallen wel op:
  • Veel en vooral grote beelden;
  • Strakke vormgeving;
  • Felle kleuren;
  • Veel 'blokken';
  • Veel beweging op homepage;
  • Duidelijke en expliciete 'call-to-actions';
  • Social Media ruimschoots aanwezig;
  • Aandacht voor nieuws op homepage;
  • Navigatiebalk overal bovenin geplaatst.

I.  ZOA Vluchtelingenzorg werd ZOA Hulp | Hoop | Herstel
 



















II. Dark and Light Blindcare werd LIGHT FOR THE WORLD




















III. Doe een Wens werd Make-a-Wish Nederland




















IV. ICS, International Child Support, werd Investing in Children and their Societies


















Zij kunnen in ieder geval met frisse moed het nieuwe jaar in...!


Volg je FundraiserOnline al op Twitter?

Follow FundraiserOnl on Twitter







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen