In Nederland kwam ik bij de verschillende goede doelen er al 38 tegen die overgeschakeld zijn. Daarvan zijn dit wat mij betreft vooralsnog de beter oplossingen. Laat het voor anderen een inspiratie zijn!
Om te beginnen wat algemene waarnemingen:
- Lees de voorwaarden: Geen pijlen naar de like button, geen url's etc.
- Als je snel omschakelt, doe je het al gauw 'quick and dirty'. Zo kwam ik nog al wat 'oude stock foto's' tegen die als Cover Foto gebruikt werden. Het gevaar dat je dan loopt is dat de foto wel erg weinig toevoegt en al helemaal niet onderscheidend is, het zoveelste diertje of het zoveelste Afrikaanse jongetje of meisje...
- Let even op de resolutie van de foto. Het vervaagt ernstig als je een erg lage resolutie gebruikt!
- Het formaat van de coverfoto is 850 x 315 pixels. Pas de foto even aan, ik ben (waarschijnlijk door Facebook) wat bruusk afgeknipte foto's tegengekomen.
- Het formaat van je avatar is 180 x 180 pixels. Ook daar kwam ik hele vreemde logo varianten tegen.
- En let even op waar de 'like button' staat...het is zo vreemd als je pijl (mag dus overigens niet!) naar de verkeerde plek wijst.
1. Fietsersbond
Op een mooie wijze zijn de avatar en de Timeline Cover geïntegreerd tot één geheel, naam en pay-off in de foto...dit is absoluut goed doordacht!
2. AMREF Flying Doctors
Een creatieve invulling van de Cover, waardoor de avatar geen losstaand beeld wordt.
3. Maag Lever Darm Stichting
Geen foto, maar gelijk gericht een actie in beeld
4. Compassion Nederland
In de Cover is de pay-off geïntegreerd.
5. Stichting Het Zuid-Hollands Landschap
Geen pay-off, maar door de toegevoegde tekst net even meer dan alleen een mooie natuurfoto...
6. KNRM, Natuurmonumenten & Orange Babies.
In ieder geval het logo van de organisatie opgenomen...
7. Leger des Heils
Of je gebruikt een foto die echt onmiskenbaar van je organisatie is!
De komende weken zullen er natuurlijk nog veel meer organisaties volgen. Als er nieuwe, creatieve invullingen komen zal ik zeker van me laten horen!
Fundraiser Online op Twitter?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten