Facebook: Het WWF in Europa

Het World Wildlife Fund, bij ons beter bekent als het Wereld Natuur Fonds, is weliswaar niet in ieder Europees land gevestigd, maar met 20+ landen is het de moeite waard om eens te bekijken hoe zij zich als organisatie in Europa presenteren. 

Dit zijn de Facebook Timeline Covers van de actieve pagina's. Veel panda's natuurlijk, maar er valt wel meer te constateren...


Het WWF heeft vestigingen in 22 Europese landen, waarvan er 20 een Facebook Pagina hebben. Bulgarije heeft wel een Pagina maar geen Timeline Cover, en van Turkije en Letland heb ik geen Facebook Pagina kunnen vinden.

Natuurlijk zien we heel wat Panda's. Ook andere beren zijn goed vertegenwoordigt. Dit zijn de 19 pagina's die een Timeline Cover hebben (25/4/2012):

 



 

 





















 











Hier vind je overigens de Facebook Pagina van Bulgarije

Wanneer we de bovenstaande pagina's bekijken zijn er een paar zaken die mij opvielen:

  • Vrijwel iedere landenvestiging begint zijn naam met WWF, waarvan alleen Nederland, Denemarken en Zweden afwijken. 
  • De enorme omvang van WWF in Griekenland (117.000 likes) is bijzonder.
  • Er zijn eigenlijk geen 'kleintjes', alle landen dragen substantieel bij.
  • Vrijwel ieder land hanteert het officiële logo als 'profielfoto', hetgeen wel consistent is.
  • In veel landen is er gekozen voor alleen een foto, waarbij overigens niet altijd even goed rekening gehouden wordt met de positionering.
  • Enkele landen kiezen voor een 'actiematige' inzet van de cover.
  • Opvallend is verder het weinig consistente gebruik van de apps, waardoor het totale beeld vaak toch wat rommelig wordt.
  • En kan iemand mij de cover van Hongarije toelichten? Wel een mooie foto, maar verder???
De kwaliteit van de foto's is over het algemeen goed, maar qua vormgeving had ik het wel wat beter verwacht. De profielfoto staat wel heel vaak dwars over een dier, logo's zijn niet op maat gemaakt, en enkele vestigingen hebben blijkbaar de algemene voorwaarden niet gelezen...

De mooiste? Wat mij betreft Rusland, alhoewel ik vind dat Polen en Denemarken  ook een eervolle vermelding verdienen.



Follow Me on Facebook

Heb je Fundraiser Online al bezocht op Facebook?
Ik wil heel graag 30 likes hebben, zodat ik meer aandacht kan besteden aan de statistieken! Daarom zou ik je hulp echt erg op prijs stellen! 



Volg Fundraiser Online op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten