4 vernieuwingen van Pinterest

De veranderingen gaan snel in sociale media. Een jaar geleden had nog nauwelijks iemand van Pinterest gehoord, tegenwoordig mag Pinterest eigenlijk niet meer ontbreken in de sociale mediamix van goede doelen. Tenzij vrouwen tussen de 25 en 34, 'de jonge moeders', niet tot je doelgroep behoren natuurlijk.

Veel sociale media hebben in de afgelopen weken vernieuwingen doorgevoerd. Zo ook Pinterest. Het succesvolle prikbord, inmiddels behorend bij de 20 meest bezochte websites van Nederland, heeft een serie veranderingen doorgevoerd. Een overzicht...


(1) Een nieuwe vormgeving

In de eerste plaats heeft Pinterest een 'new look' gekregen. Je mag er nu (nog) zelf voor kiezen of je die wel of niet gebruikt, maar ik kan het iedereen aanraden omdat de pins groter worden weergegeven. En als het je niet bevalt switch je gewoon terug.



(2) Op een board blijven

Een volgende nieuwe feature is toegevoegd aan het bekijken van een pin. Je blijft nu op het prikbord en dat prikbord is ook zichtbaar in beeld. Je kan ook andere pins van het bord selecteren.

Een goede stap, want het effect was bij mij in ieder geval meteen zichtbaar. Er wordt nu vaker van een bord niet één, maar meerdere beelden gepind.



(3) Vergelijkbare pins

'People who pinned this also pinned...' is ook toegevoegd, onderaan de geopende pin. Interessant, omdat je pins daarbij ook vaker en in beeld komen bij nieuwe doelgroepen. Relevante doelgroepen omdat ze blijkbaar dezelfde interesse hebben!

Maar dan moet je inderdaad wel actief beelden van anderen pinnen en niet alleen je eigen beelden uploaden.



(4) Statistieken

De belangrijkste vernieuwing kwam iets later. Pinterest heeft nu (eindelijk) ook gebruiksstatistieken (Analytics) toegevoegd. Let op, om er gebruik van te kunnen maken heb je wel een geverifieerde website nodig.

Het duurde even maar dan krijg je ook wat! Het grote voordeel van deze vernieuwing is dat je nu kan zien welke beelden anderen van jouw website gepind hebben. Oftewel...het beleid ten aanzien van de afbeeldingen op je website heeft plotseling een hele nieuwe dimensie gekregen!



Deze laatste wijziging is om nog een reden vrij fundamenteel. Het geeft je niet alleen de mogelijkheid om te evalueren hoe de ontwikkeling van je Pinterest account zelf is. Veel belangrijker is dat hiermee de rol van Pinterest in je totale sociale marketing strategie meetbaar wordt.

Waarmee de aantrekkelijkheid van Pinterest voor goede doelen alleen maar groter geworden is.



Heb je Fundraiser Online al bezocht op Facebook?
Op mijn Facebook pagina vind je nog veel meer interessante informatie voor fondsenwervers!

Follow Me on Facebook

Volg Fundraiser Online ook op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen