Special: Tips voor Goede Doelen op Twitter (9)

In deel 9 van de serie 'Tips voor Goede Doelen op Twitter' aandacht voor de vele tools die er zijn om meer uit het gebruik van Twitter te halen.

Dat zijn er heel veel. Sommigen zijn al eerder voorbij gekomen, maar desalniettemin heb ik ze hier voor de volledigheid opnieuw vermeld. Ik heb me beperkt tot een zeer persoonlijke selectie van tools waarvan ik denk dat ieder Goed Doel ze zou kunnen gebruiken en tools die ik zelf echt ken en vaak gebruik. Het er toch nog 11 geworden. Doe er je voordeel mee!
  1. Twittercliƫnts: Tweetdeck en Hootsuite
    • Ik heb beiden gebruikt, maar heb een lichte voorkeur voor Hootsuite, ondanks dat ik er ook regelmatig op mopper. Hootsuite levert me, naast een makkelijke manier om tegelijk meerdere Twitter accounts te beheren (en tevens LinkedIn en Facebook) een aantal extra's die ik graag benoem:
      • Volgen van lists en hashtags;
      • Ingebouwde url-shortener;
      • Automatisch plannen en verzenden van tweets;
      • Rapportages;
      • Additionele informatie over accounts van anderen (o.a. Klout);
    • Daarnaast biedt Hootsuite de mogelijkheid om met meerdere personen een account te managen 
  2. Klout
    • Klout is een tool om de invloed van een account op Twitter (en Facebook en sinds kort LinkedIn) te bepalen. Het waardeert het belang van een account, zowel van je eigen account als van anderen. Zo bepaal je het eenvoudigst de invloed van je volgers.
  3. Friendorfollow
    • Makkelijke tool om te zien welk account jij wel volgt, maar door wie je niet gevolgd wordt. En omgedraaid, dus welk account volg jij niet, terwijl die jou wel volgt. Ook laat het zien bij wie de relatie wederzijds is.
  4. Export.ly
    • Eenvoudige tool om je volgers te exporteren naar Excel, inclusief wat handige rapportages.
  5. Qwitter
    • Stuurt je wekelijks een e-mail met de personen die gestopt zijn met je te volgen.
    • Tweetbeep 
      • Google Alerts voor Twitter, toegankelijke tool voor webcare, zorgt ervoor dat je niet actief op zoek moet maar gewaarschuwd wordt.
      • Twittergids
        • Gids (op basis van bio's) van Twitteraars met interesse in een specifiek onderwerp. Handige identificatie-tool.
        • Twitterfeed
          • Post automatisch nieuwe RSS-feeds (bijvoorbeeld nieuwe weblogposts) in Twitter (& Facebook)
          • Twileshare
            • Documenten (in vele formats) versturen via Twitter en tevens het gebruik van die documenten volgen.
            • Twitterfountain
              • Visueel leuke manier om berichten met dezelfde hashtag te presenteren. Ideaal voor beurzen, congressen, seminars en andere bijeenkomsten.
              Er zijn honderden Twitter-tools, vaak geheel of ten dele overlappend aan deze, maar dit zijn dus wel degene waarvan ik vind dat je ze moet kennen en gebruiken.  De twitterclients zijn er overigens veel overbodig aan het maken. Over afzienbare tijd verwacht ik dat er een hoop 'opgeslokt' zijn.


              Volg je Fundraiser Online al op Twitter?
              Follow FundraiserOnl on Twitter


                Geen opmerkingen:

                Een reactie posten