Hulp gevraagd!

De zomer is weer voorbij en dat betekent voor mij dat ik me aan het voorbereiden ben op een serie workshops, lesdagen en in-house trainingen die ik de komende maanden mag gaan geven. Sommigen van jullie ga ik daar ook weer tegenkomen. Ik heb er nu al zin in!

Dit is ook altijd een evaluatiemoment. We zijn weer een (half) jaar verder en hele delen van mijn presentaties hebben een update nodig. En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken!

Vrijwel alle sessies gaan over (deelterreinen van) online fondsenwerving en online communicatie voor goede doelen. Veel voor de hand liggende onderwerpen komen daarbij aan de orde. Maar het is ronduit  onmogelijk om in één dag alles te behandelen dat voor goede doelen relevant is in het online domein . Een week voldoet helaas ook al lang niet meer...

Veel van die presentaties blinken dan ook uit in de 'de kunst van het weglaten'. Wat bij deelnemers natuurlijk altijd de vraag oproept waarom ik onderwerp 'X' niet of slechts zijdelings behandeld heb.

Daarom mijn vraag aan jullie, fondsenwerving en communicatie geïnteresseerden:

Wat moet ik in ieder geval wel behandelen?

Dat is natuurlijk een heel open vraag. Om je een idee te geven van de breedte van het onderwerp heb ik een lijst gemaakt van onderwerpen die allemaal aan de orde kunnen komen.

Aan jullie de vraag om mij te laten weten waar je in de praktijk het meest mee zit en op welk deelterrein van online fondsenwerving en communicatie je graag meer zou willen weten.

Ook al ontmoeten we elkaar deze keer niet, je bijdrage is zeer gewenst. Je helpt er namelijk wel je collega's mee wanneer je aangeeft wat er in jullie organisatie leeft. Want is het niet nu, dan gaan zij er in de toekomst ook tegenaan lopen, en voorkomen is immers beter dan genezen, nietwaar?

Daarnaast is er natuurlijk ook een bijkomend voordeel. Mochten er onderwerpen naar voren komen die niet in sessies passen, kan ik er altijd nog aandacht aan besteden op Fundraiser Online.

Dit is mijn, zeker niet uitputtende, lijst van mogelijke onderwerpen. Schroom niet om aan te vullen, ik zet ze er gewoon bij.
  1. Online Event Fundraising
  2. Crowdfunding
  3. E-mail fundraising
  4. Social Media in fondsenwerving en communicatie
  5. Meten is weten: Online data analyse (Incl. Google Analytics, Facebook Insights etc.)
  6. Content creatie en online campagne voeren
  7. Content curation
  8. Content distributie
  9. Bloggen door goede doelen
  10. Mobiel fondsenwerven
  11. Cross media fondsenwerving
  12. Interne organisatie rondom online fondsenwerving en communicatie
  13. Hoe overtuig ik mijn bestuur/directie ?
  14. Gerichte aandacht voor specifieke sociale media:
    • Facebook
    • You Tube
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Google+
    • Forums
    • 'Kleinere' sociale netwerken
  15. Online adverteren
  16. Online community management
  17. De Goede Doelen website en de fundraising funnel: de conversieketen
  18. Grenzeloos fondsenwerven
  19. Social Media Guidelines
  20. Trends: wat is nieuw in 2012
  21. Ken je online relaties! Wie zijn het, wat weet je van ze, wat is je doelgroep etc.
  22. Online in kleine organisaties (geen tijd, geen geld)
  23. ...
Kortom, zoveel te vertellen...

Wat vind jij dat er zeker niet ontbreken mag?

Reageren mag natuurlijk via alle online en offline kanalen. Bel, mail, reageer op dit blog of via sociale media. Ik ben heel benieuwd naar wat jullie nu echt belangrijk vinden!

Alvast heel hartelijk dank.

Follow Me on Facebook

Heb je Fundraiser Online al bezocht op Facebook?
Op mijn Facebook pagina vind je nog veel meer interessante informatie voor fondsenwervers!


Volg Fundraiser Online op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

1 opmerking:

  1. Het is moeilijk een keuze te maken. Voor mij mag zeker niet ontbreken 'online voor kleine doelen'. Hoe ga je online werven als je beschikt over weinig kennis, geld en tijd, en mischien ook wel weinig draagvlak binen je organisatie?

    BeantwoordenVerwijderen