De Top 12 van 2012

Het jaar 2012 jaar is bijna voorbij en dus wordt het tijd om de balans op te maken.

2012 is een moeilijk jaar voor de meeste Goede Doelen geweest. Het is nog afwachten wat de echte resultaten worden, maar gezien de vele reorganisaties waarmee de branche geconfronteerd is, zullen die niet overal meevallen. 

Voor Fundraiser Online was het daarentegen een geweldig jaar, met maar liefst 250% groei in bezoekers! Daar waren deze 12 blogposts vooral verantwoordelijk voor. Dit zijn de posts van 2012 die je dus niet mocht missen...

12  FF(5) 18x fondsenwerving in Nederland
      In een serie posts met veel links voor online fondsenwerving sprong deze post er echt uit. Dit jaar lange tijd op nr. 4, maar de laatste maanden voorbijgestreefd.

11  30x Pinterest inspiratie voor goede doelen
      Dat Pinterest dit jaar op veel aandacht mocht rekenen is duidelijk. Ook op Fundraiser Online, waar de nr. 1 post ook al over Pinterest ging. Nog altijd veel gelezen. 

10  Social media topper: Fairfood International
      Een interessant bezoek aan het grootste Nederlandse Goede Doel op Facebook. Een heel leerzaam interview met Manager E-Campaigning Marije Visée.

9    Goede Doelen Facebook top 250
      Van de 4 kwartaal rankingen heb ik de laatste opgenomen, de overige 3 haalden vergelijkbare bezoekcijfers. Een constante toppost.  

8    Donateurs behouden!
      Vrij recent, en daarom 'maar' op plaats 8. Deze post over retentie-management zal ongetwijfeld de komende maanden ook nog veel gelezen worden.

7    Goede doelen twitter top 250
      Net als bij Facebook is ook hier de laatste post opgenomen. De Twitter Top 250 doet het altijd net iets beter dan dan de facebook top 250. Alle kwartaalposts haalden de top 20. 

6    3 tips voor een beter donatieverzoek
      Een slecht gelezen post uit 2011, die ik in de zomer van 2012 een nieuwe titel gaf. En zie daar...plotseling wel heel veel lezers. Het bewijs dat je post nog zo goed kan zijn, maar dat de titel heel bepalend is voor het succes! Overigens de enige post uit 2011 die de top 20 haalde aller tijden van Fundraiser Online haalt.

5    33 handige Twitter tools
      Iedere week (!) in de top 10 best gelezen posts sinds publicatie. Hiervoor blijven mensen terugkomen.  

4    De illusie van de duizendpoot
      Eén van de meest geretweete posts van Fundraiser Online, een vergelijking tussen een online campagne en een mail campagne. 

3    12 valkuilen voor fondsenwervers
      Nog zo'n constante topper. Blijft maar gelezen worden... 

2    2011 was geen normaal jaar
      Geschreven in reactie op een mijns inziens matige publicatie in de Volkskrant over de resultaten van 2011 van Goede Doelen. Blijkbaar was ik  niet de enige met nog al wat vraagtekens bij de oordeelsvorming van de Volkskrant. 

1    Pin it!
      De absoluut meest gelezen post van 2012 ! Meer dan twee maal zoveel als de nummer 2. Dit is de post die wel heel veel gelezen blijft worden. Een overtuigend bewijs dat werkelijk heel fondswervend Nederland geïnteresseerd was in de mogelijkheden van dit snel groeiende sociale medium.

Tot slot mag één post niet onvermeld blijven: No cure,no pay...No way! haalde de top 12 net niet, maar was wel de verreweg meest becommentarieerde post. Wat mij betreft mag dat wel wat vaker ;-))

In het totaal publiceerde ik dit jaar 90 blogposts. Hetgeen het totaal nu op 268 brengt sinds 14 oktober 2010.  

Ik kijk uit naar 2013. Ben benieuwd of het nog beter kan! Ik dank iedereen die het afgelopen jaar de moeite heeft genomen om mijn hersenspinsels te lezen en dank een beetje extra al degenen die geholpen hebben om Fundraiser Online nog verder onder de aandacht te brengen door likes, retweets etc.!

Ik ga gewoon door...blijven jullie ook komen? 

Rest mij nog één boodschap. Ik wens jullie allen van harte:

Prettige Kerstdagen
en een
Gezellig uiteinde van 2012!

Tot volgend jaar!


Heb je Fundraiser Online al bezocht op Facebook?
Op mijn Facebook pagina vind je nog veel meer interessante informatie voor fondsenwervers!

Follow Me on Facebook

Volg Fundraiser Online ook op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten