Te veel vragen!

Enkele weken geleden had ik het zo druk dat ik, voorafgaand aan een bezoek bij een klant, binnenliep bij een broodjeszaak, om snel even wat te eten mee te nemen. Het was 2 uur 's middags, ik had zelfs geen tijd voor ontbijt gehad, ik had weinig tijd en wilde gewoon snel wat kopen om dat lege gevoel in mijn maag te stillen. Ik liep binnen, sloot aan in de rij wachtenden, pakte alvast mijn portemonnee, en toen ik (I) aan de beurt was, zei het meisje achter de balie (M):

(M): Goedemiddag mijnheer, waar kan ik u mee helpen?
(I): Goedemiddag, heeft u voor mij twee witte broodje kaas?
(M): Natuurlijk mijnheer, wat voor kaas wilt u?
(I): Wat heeft u?
(M): Wilt u Nederlandse, Franse, Zwitserse of Italiaanse kaas?
(I): Gewoon, Nederlandse kaas
(M): Kruidenkaas, geiten kaas of gewone kaas?
(I): Gewone kaas.
(M): Wilt u jonge, jong belegen, belegen, extra belegen of oude kaas?
(I): Geef mij maar belegen kaas.
(M): Wilt u Maaslander, Edammer of Goudse kaas?
...ik begon nu lichtelijk geïrriteerd te raken...
(I): Goudse!
(M): Dank U! Wat voor broodje wilt u?
(I): Wit graag!
(M): Wilt u een hard of een zacht broodje?
Grrr, ze doet het erom...
(I) Een hard broodje alstublieft
(M) Ik heb een klein of een groot stokbroodje, een hard puntje, een harde Surinamer, een Kaiser, of een..
(I): Een hard puntje!
(M): Met of zonder boter?
....mijn horloge tikt door, de klant wacht en de irritatie neemt nu echt toe, maar...beheers je...
(I): Zonder boter!
(M): Dus het wordt een hard wit puntje zonder boter met belegen Goudse kaas.
(I): Ja, graag snel alstublieft.
(M): Natuurlijk mijnheer, en wilt u er nog een blaadje sla op?
(I): Vooruit dan maar (zucht)
(M): Wilt u gebruik maken van onze aanbieding van de week?
(I): Huh, pardon? (Ik ben nu enigszins verbijsterd)
(M): Ja kijk, het staat daar op het bord bij de ingang. Bij extra sla krijt u ook gratis komkommer. 
(Dit is niet bedacht, het is echt waar!)
(I): Nee, dank u!
(M): En wat wilt u op uw tweede broodje?
(I): Hetzelfde!
(M): Oh, dus u wilt twee harde witte puntjes met belegen kaas zonder boter en een blaadje sla?
Is ze nu zo dom of ga ik nu weglopen? 
(I): Inderdaad.
(M): Wilt u ze meenemen of hier opeten?
(I): Ik neem het mee...
(M): Zal ik het dan in een zakje doen?
(I): Een servetje is voldoende...
(M): Allebei?
Hou je in!!!
(I) Ja.
...
(M): Alstublieft mijnheer, dat is dan € 4.00. Wilt u pinnen, chippen of contant betalen?
(I): Alstublieft! (ik geef een briefje van 5 euro)
(M):  Dank u wel, heeft u er toevallig 1 euro bij? want ik heb geen 1 euro munten en geen 50 cent munten. Dan heeft u zo'n dikke portemonnee.
(I): Alstublieft.
(M): Dank U mijnheer. Ik heb hier nog een formulier waarop u uw contactgegevens in kunt vullen. Daarmee maakt u kans op een week lang iedere dag een gratis broodje en ontvangt u gratis onze nieuwsbrief...
(I) Nee dank u, tot ziens.
(M) Prettige dag mijnheer!

...en behoorlijk gefrustreerd liep ik weg...tot ik bij de deur vriendelijk werd aangesproken door een meisje. Mijnheer, wij doen momenteel een onderzoek naar klanttevredenheid. Mag ik u kort een paar vragen stellen?

Heb je ooit wel eens op een donatie button op de website van een goed doel gedrukt? Dan moet het bovenstaande je toch bekend voorkomen....


Volg je Fundraiser Online al op Twitter? @FundraiserOnl 
Blijf op de hoogte van  elke nieuwe publicatie. 
 
Follow FundraiserOnl on Twitter



Geen opmerkingen:

Een reactie posten