3 praktische infographics voor goede doelen

Het internet zit vol met nuttige informatie. Maar maken we er ook gebruik van? 

Zelf heb ik vele manieren ontwikkeld om informatie efficiënt te organiseren en te bewaren. Daar gebruik ik bijvoorbeeld mijn Pinterest pagina voor.

Met enige regelmaat sla ik de informatie na om mijn kennis weer even bij te werken. En dan kom ik wel eens wat infographics tegen waarvan ik denk: 'Hé, daar hebben heel wat goede doelen iets aan'. Bij deze dus 3 infographics uit mijn archief...

De eerste is afkomstig van ShortStack en is een handige checklist om eens langs je Facebook pagina te houden. De meeste Facebook pagina's van goede doelen kunnen namelijk nog heel wat verbeteren, ben ik bang. Vooral de recent weer aangepaste regels voor de timeline foto zou iedereen echt eens even door moeten lezen. Minstens de helft van de organisaties voldoet er niet aan...


De tweede infographic, Content Marketing Institute is een lijst met 21 verschillende content soorten die bewezen hebben te werken. Uitprinten zou ik zeggen, want het is een handige checklist om naast je creatieve ideeën te leggen...



En tot slot een infographic van Kissmetrics over mijn persoonlijk grootste ergernis op bijna alle websites van goede doelen....de landingspagina's. We investeren een kapitaal in sociale media om mensen te overtuigen dat ze naar onze website moeten komen om te doneren, maar wat we ze daar vervolgens voorschotelen...brrrr.

Ik hoop oprecht dat er heel goed gekeken wordt naar onderstaande adviezen!




Fundraiser Online vind je ook op Facebook?
Lees nog veel meer interessante informatie voor fondsenwervers!

Follow Me on Facebook

Volg Fundraiser Online op Twitter
Follow FundraiserOnl on Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten